Sveta kršćanska vjera uči da u Nebo ne može ući ništa što je nečisto. Stoga, kao kršćani ako se
hoćemo spasiti dužni smo biti čisti od svake nečistoće ili grijeha,
odnosno dužni smo biti pravedni i sveti. Zato je Gospodin i ustanovio svete
sakramente da se, po njima, od svojih grijeha možemo očistiti i
posvetiti.
Postavlja se pitanje, što je sve potrebno za dostojno
primanje svetih sakramenata?
Za njihovo dostojno primanje prije svega je
potrebna ljubav prema Bogu, jer gdje nema te ljubavi tu sakramenti ne
služe spasenju nego propasti.
Čovjek koji nema ljubavi prema Bogu nije
opravdan i po riječima apostola Ivana ostaje u grijehu: ''Tko ne ljubi, ostaje u smrti.'' (1 Iv 3,14).
Riječi
apostola Ivana pokazuju da se ne možemo spasiti ako nemamo ljubavi
prema Bogu, odnosno ne možemo postati Božje dijete i baštinik Kraljevstva
nebeskoga. A, potvrdu njegovih riječi donosi sveto Evanđelje u primjeru
čovjeka koji nije imao ljubavi prema Bogu i bližnjemu te je kao takav
bio izbačen sa svadbe i osuđen na vječnu propast: ''Tada
uđe kralj da pogleda goste. Nađe ondje jednog čovjeka koji ne bijaše
obučen u svadbeno ruho te mu reče: 'Prijatelju, kako si ušao ovamo bez
svadbenog ruha?' On ostade nijem. Tada kralj zapovijedi poslužnicima:
'Svežite mu noge i ruke te ga bacite van, u tamu gdje će biti plač i
škrgut zuba!' Jer premda su mnogi zvani ipak ih je malo odabranih!'' (Mt 22,11-14).
Ovako
će se dogoditi svakome od nas koji se pred Gospodinom pojavimo bez
svadbenoga ruha, odnosno bez djela ljubavi kako prema Bogu tako i prema
bližnjemu.
Dakle, možemo imati vjeru i nadu, i biti puni
kreposti i dobrih djela, ali nam to sve ništa ne koristi, odnosno ako
nemamo ljubavi prema Bogu i bližnjemu bit ćemo osuđeni i otjerani u tamnicu
Pakla gdje će biti plač i škrgut zubi. Zato će svi ljudi koji se pred
Kraljem pojave bez svadbenog ruha ili bez djela ljubavi prema Bogu i
bližnjemu čuti riječi njegove strašne osude: ''Idite
od mene, prokleti, u oganj vječni što je pripravljen đavlu i anđelima
njegovim! Jer bijah gladan, i ne dadoste mi jesti; bijah žedan, i ne
dadoste mi piti; bijah putnik, i ne primiste me; gol, i ne obukoste me;
bolestan i u tamnici, i ne pohodiste me.'' (Mt 25,41-43).
Govoreći
o tome sv. Augustin naglašava da se jedino po ljubavi prema Bogu i
bližnjemu razlikuju djeca Kraljevstva od djece prokletstva ili Pakla. Stoga, blago čovjeku u čijem srcu gori vatra ljubavi prema Bogu i
bližnjemu, jer ako i teško sagriješi Bog mu oprašta i uzima ga k sebi
kao svoje ljubljeno dijete i bilježi mu ime u Knjigu života.
To je posve
očigledno iz primjera sv. Marije Magdalene koja sada uživa neizrecive
radosti Neba. Iako je bila velika grešnica radi svoje velike ljubavi
našla je milost kod Gospodina koji tvrdi: ''Zato, kažem ti, oprošteni su joj grijesi, i to mnogi, jer je pokazala mnogo ljubavi.'' (Lk 7,47).
Sve
navedeno su razlozi radi kojih se zapovijed ljubavi prema Bogu zove
prva i najveća zapovijed. Ova nas zapovijed vodi k Bogu i najuže nas
s njime združuje. Ona oplemenjuje sve kreposti i sva dobra djela dajući
tako i neznatnim djelima vrhunaravnu vrijednost.
Ljubav prema Bogu
ne samo da nas poput drugih kreposti ravna na putu prema
savršenstvu nego je ta ljubav samo savršenstvo. Ona nam pribavlja
oproštenje grijeha, posvetnu milost i život vječni.
Kao što vatra
zauzima prvo mjesto među počelima, zlato među kovinama, sunce među
zvijezdama, Serafini među Anđelima tako i ljubav prema Bogu zauzima prvo
mjesto među svim krepostima i duhovnim darovima.
Na koncu, ljubav
prema Bogu je prva i najveća zapovijed i od nje ništa uzvišenije Bog
nam nije mogao zapovjediti. Kao kršćani, tu zapovijed dužni smo posve vjerno
vršiti da već na zemlji budemo združeni s Bogom. Čineći tako već ovdje na
zemlji posjedovati ćemo ono što će nas učiniti blaženima u Nebu. Amen!
Nema komentara:
Objavi komentar