Ljubav
prema Bogu Gospodin Isus Krist naziva prvom i najvećom zapovijedi zato
što bez te ljubavi nema ni naše kršćanske savršenosti. U ljubavi prema Bogu sadržano sve
savršenstvo našega života, što potvrđuje i apostol Pavao: ''A povrh svega toga zaodjenite se u ljubav, koja je veza savršene skladnosti.'' (Kol 3,14).
Riječi
apostola Pavla pokazuju da ljubav prema Bogu sve kreposti međusobno
spaja i čini ih savršenima. Stoga, dužni smo težiti za ljubavi prema
Bogu da postanemo savršeni, odnosno savršeni smo samo onda kada je
naša ljubav prema Bogu savršena.
Iz rečenog je jasno da se
naše savršenstvo sastoji jedino u ljubavi prema Bogu. Kako smo određeni da se jednom sjedinimo s Bogom i uživamo ga u sve vjekove,
naše savršenstvo se sastoji jedino u ljubavi prema Bogu, odnosno samo
ljubav prema Bogu združuje nas s Bogom i dovodi do uživanja
radosti Neba. Stoga, ako zapovijed ljubavi prema Bogu izvršavamo u
cijelosti onda smo postali savršeni i činimo ono što Gospodin zapovijeda: ''Dakle: budite savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski!'' (Mt 5,48).
Mi bi se varali kada bi svoju kršćansku savršenost tražili u vršenju pojedinih dobrih
djela kao i u samome pridržavanju evanđeoskih savjeta, odnosno u dragovoljnom
siromaštvu, savršenoj čistoći i potpunoj poslušnosti.
U
dragovoljnom siromaštvu se ne sastoji naše savršenstvo jer bi tada,
kako primjećuje sv. Jeronim, bili savršeni i poganski mudraci od kojih
su mnogi prezirali zemaljska dobra i svojevoljno siromašno živjeli.
Naša
savršenost se ne sastoji ni u savršenoj čistoći jer su i mnogi pogani
vjerovali u tu krepost, a u Evanđelju se može pročitati o pet ludih
djevica koje su bile isključene sa svadbene gozbe, iako su bile djevice.
Isto tako, naša savršenost se ne sastoji ni u potpunoj
poslušnosti jer su vojnici i razbojnici često slijepo poslušni, a ipak
radi toga nisu savršeni.
Postavlja se pitanje, u čemu se sastoji
naša savršenost?
Odgovor je uvijek i ponovo isti, naša
savršenost se sastoji jedino u ljubavi prema Bogu, jer Gospodin mladiću
koji je htio biti savršen govori: ''Ako želiš biti savršen, hajde prodaj što imaš i podaj novac siromasima, pa ćeš imati blago na nebu! Onda dođi i slijedi me!'' (Mt 19,21).
Svoja
vremenita dobra bogati mladić trebao je ostaviti samo zato da bez
ikakvih zapreka može vjerno slijediti Gospodina. U tim riječima pod
našom savršenošću Gospodin ne misli na odricanje od svih
zemaljskih dobara, nego pod odricanjem podrazumijeva da smo u svome
životu dužni nasljedovati njega samoga.
Kako govore i uče sv.
Jeronim i Ambrozije nasljedovati Gospodina ne znači ništa
drugo već ga ljubiti. Jedino u ljubavi prema Gospodinu posve
se predajemo i posvećujemo Gospodinu, pristajemo za njim, postajemo mu učenici i
vjerno ga slijedimo.
Postavlja se pitanje, što se može zaključiti iz
ovoga što je rečeno? Kao kršćani, jesmo li dužni prezirati i omalovažavati dobra
djela, kreposti i evanđeoske savjete budući da se u njima ne sastoji
naše savršenstvo? Ne, nikako, jer ako se u ovim izrazima i ne nalazi naše savršenstvo oni su ipak neophodna i nužna sredstva da se
to savršenstvo postigne. Amen!
Nema komentara:
Objavi komentar