Kraljevska svadbena gozba
''Isus im ponovo poče govoriti u usporedbama i reče: Kraljevstvo je
nebesko slično kralju koji priredi svadbu svome sinu te posla svoje
sluge da pozovu uzvanike na svadbu. Ali ovi ne htjedoše doći. Tada
ponovo posla druge sluge veleći im: 'Kažite uzvanicima: Pripravio sam
gozbu, junci su moji i utovljenici poklani, i sve je gotovo. Dođite na
svadbu!' Oni nisu marili za to, već odoše: tko na svoje imanje, tko u
svoju trgovinu. Preostali uhvatiše njegove sluge, izgrdiše ih i ubiše.
Nato se kralj razgnjevi te posla vojsku i pogubi one ubojice a grad im
zapali. Poslije toga reče slugama: 'Gozba je, istina, gotova, ali
uzvanici nisu bili dostojni. Zato izađite na raskršća putova te pozovite
na svadbu koga god nađete.' Sluge iziđoše na putove te dovedoše sve
koje nađoše: zle i dobre. Tako se svadbena dvorana napuni gostima. Tada
uđe kralj da pogleda goste. Nađe ondje jednog čovjeka koji ne bijaše
obučen u svadbeno ruho te mu reče: 'Prijatelju, kako si ušao ovamo bez
svadbenog ruha?' On ostade nijem. Tada kralj zapovijedi poslužnicima:
'Svežite mu noge i ruke te ga bacite van, u tamu gdje će biti plač i
škrgut zuba!' Jer premda su mnogi zvani, ipak ih je malo izabranih!'' (Mt 22, 1-14)
U ovom dijelu Evanđelja vidljiv je poziv koji je upućen Izraelcima i
poganima, odnosno svim ljudima koji će do Sudnjeg dana živjeti na zemlji
da uđu u svetu Crkvu Pravoslavnu koju je Bog osnovao po svome sinu
Gospodinu Isusu Kristu.
Isto tako se vidi i odbačene kršćane koji primljenu svetu kršćansku vjeru nisu posvetili svojim pobožnim životom nego su od nje posve
otpali.
Poznato je da su Izraelci bili pozvani da vjeruju u Spasitelja već po
prorocima. A, kada se je u punini vremena Gospodin uistinu i pojavio o
njemu su tada posve jasno propovijedali sveti Ivan Krstitelj prije i
apostoli poslije njegove smrti te poticali Izraelce da svim srcem
pristanu uz njega.
Kako su posve upali u zemaljske okove Izraelci nisu pazili na taj
poziv. Neki od njih, odnosno veliki svećenici, pismoznanci i farizeji
čak su i ustali protiv Gospodina i njegovih navjestitelja Evanđelja te
ih ubili. Za
kaznu njihove okorjelosti i protivljenja Evanđelju Bog je poslao
Rimljane koji su Jeruzalem razorili do temelja i ubili nebrojeno mnoštvo
Izraelaca.
Zbog toga što su mnogi Izraelci odbacili Evanđelje apostoli i njihovi
nasljednici obratili su se poganima i njima naviještali svetu kršćansku
vjeru. Tu pruženu milost puno je pogana prihvatilo, povjerovali su i
dali se krstiti.
Ipak, poslije krštenja većina njih nije živjelo po propisima Božjega
zakona već su se odali svojim zlim pohotama i strastima te su uveliko i
teško griješili. Kao takvi predočeni su čovjekom koji je na svadbu došao
bez svadbenoga ruha.
Kršćanin koji je sačuvao svetu kršćansku vjeru, ali nije ostvario
posvetnu milost, odnosno nije ostvario svetu kršćansku ljubav prema Bogu
i bližnjemu također je predočen čovjekom koji se usudio doći na gozbu
bez svadbene odjeće. Vidjevši ga takvoga Kralj, odnosno Gospodin dao ga
je svezanoga baciti u tamu gdje je bio plač i škrgut zubi.
Upravo tako će se dogoditi svakom kršćaninu koji provodi grešan život
te u njemu do svoje smrti posve ustraje. Bog će ga, jer dolazi k njemu
bez svadbene odjeće, odnosno bez posvetne milosti ili bez svete
kršćanske ljubavi, baciti u vječnu muku i groznu tamu Pakla.
Iz ovoga dijela Evanđelja, odnosno iz svega do sada rečenog vidljivo je
da sama vjera kršćaninu nije dosta za spasenje nego da je uz tu vjeru
nužno potreban i njegov svet život, jer Gospodin govori: ''Neće svaki koji mi govori: 'Gospodine, Gospodine!' ući u kraljevstvo nebesko, nego onaj koji vrši volju moga nebeskog Oca.''(Mt 7,21).
Nadalje, veoma važan smisao imaju Gospodinove riječi: ''Jer premda su mnogi zvani, ipak ih je malo izabranih!'' (Mt 22,1-14).
Ljudi svakog naraštaja pozvani su da se spase od vječnog prokletstva jer Bog tako želi, što tvrdi apostol Pavao: ''To je dobro i ugodno pred Bogom, Spasiteljem našim, koji hoće da se svi ljudi spase i dođu do potpune spoznaje istine.'' (1 Tim 2,3-4).
Iako Bog svim ljudima daje nužnu milost za spasenje ipak će se njih
samo mali broj spasiti od vječne propasti, jer većina ih ne ispunjava
uvjete koji su nužni za spasenje i blaženstvo. Bez obzira što imaju sve
mogućnosti velika većina današnjih ljudi ne žele prihvatiti svetu
kršćansku vjeru. Čineći tako oni nemaju pravu i svetu kršćansku ljubav
prema Bogu i bližnjemu te kršeći njegove zapovijedi kao takvi nalaze se
na putu vječne propasti.
Kršćanin koji ne želi da bude odbačen s većinom u vječnu propast već
želi da s manjinom bude spašen treba sačuvati svetu kršćansku vjeru,
nadu i ljubav prema Bogu i bližnjemu te brižno izbjegavati sve ono što
vodi do gubitka tih triju bogoslovnih kreposti.
Da sačuva te bogoslovne kreposti trebaju ga poticati ove posve jasne
Gospodinove riječi koje stalno treba imati pred očima da ga uvijek zorno
upozoravaju:''Uđite
na uska vrata, jer široka vrata i prostran put vode u propast, i mnogo
ih je koji idu njime. Kako su uska vrata i tijesan put koji vodi u
život, i malo ih je koji ga nalaze!'' (Mt 7,13-14). Amen!
Nema komentara:
Objavi komentar