srijeda, 29. listopada 2014.

Kršćanska dužnost

Primjer kršćanske dužnosti

Ako, naime, propovijedam Radosnu vijest, to mi ne daje pravo na slavu, jer sam na to obvezan. I jao meni ako ne propovijedam Radosne vijesti! Ako na vlastitu pobudu to činim, imam pravo na nagradu. Ako to na vlastitu pobudu ne činim, to je samo vršenje povjerene mi dužnosti. Koja je onda moja nagrada? Da propovijedajući Radosnu vijest predajem je badava tako da se nikako ne poslužim svojim pravom u Radosnoj vijesti. Uistinu, iako sam slobodan s obzirom na sve, pretvorio sam se u roba svima, da ih pridobijem što više. Sa Židovima sam bio kao Židov, da pridobijem Židove; s podložnicima Zakona kao podložnik Zakona - iako sam nisam podložnik Zakona - da pridobijem podložnike Zakona. S onima koji su bez zakona bio sam kao bez zakona - iako nisam bez zakona Božjeg, štoviše, podložnik sam Kristova zakona - da pridobijem one koji su bez zakona. Sa slabićima sam bio slabić, da pridobijem slabiće. Svima njima postao sam sve, da kako neke spasim. A sve to činim radi Radosne vijesti, da bih s njima bio dionikom njezinih obećanja. (1 Kor 9,16-23)

   Kao članovi svete Pravoslavne crkve dužni smo znati i shvatiti ove gore navedene riječi apostola Pavla da budemo u stanju izvršiti svoju kršćansku dužnost propovjednika Radosne vijesti.
  Ako zbog svoje nemarnosti i lijenosti ne znamo i ne shvatimo ove riječi nepravedni smo i nerazumni te zbog nedostatka svete kršćanske ljubavi prema Bogu i bližnjemu nismo u stanju izvršiti svoju kršćansku dužnost. Kao takvi, u velikoj smo opasnosti da se pred Kraljem na svadbenoj gozbi u Nebu pojavimo bez svadbenog ruha, odnosno bez svete kršćanske ljubavi i budemo odbačeni u Pakao gdje će biti plač i škrgut zubi.
   Navedene riječi apostola Pavla posve ispravno možemo shvatiti samo ako smo pravedni i razumni, odnosno ako uz pomoć i milost Božju posjedujemo svetu kršćansku ljubav prema Bogu i bližnjemu koja nam jedina daje garanciju i sposobnost da možemo izvršiti svoju dužnost propovjednika Radosne vijesti. Amen!

Nema komentara:

Objavi komentar