Kako se griješi prema svetoj kršćanskoj vjeri
''Isus uđe u lađicu, preplovi i dođe u svoj grad. Tu mu donesoše uzetoga koji je ležao u postelji. A Isus, kada vidje njihovu vjeru reče uzetome: Ohrabri se, sinko! Oprošteni su ti grijesi!'' (Mt 9, 1-2)
Uzeti
čovjek koji se spominje u ovom dijelu Evanđelja sigurno je zadobio
bolest radi svojih grijeha. Posve je moguće da je živio raspušteno pa mu
je Bog poslao tu tešku bolest.
I danas su mnoge bolesti čovjeku kazna za njegove grijehe jer Bog želi preko bolesti čovjeka prisiliti da ostavi svoj grešni život pa da ustrajnom
pokorom spasi dušu svoju. Kamo sreće da Bog uvijek postigne tu svoju
ljubaznu nakanu i da se čovjek posluži svojom bolešću za pokoru svojih
grijeha pa kada ozdravi da se više ne vraća svome prijašnjem grešnom
životu.
Nadalje, nekako se nestvarno čine ove Gospodinove riječi: ''Tada
četvorica, noseći uzetoga, pođu k njemu. Kako ga zbog mnoštva naroda ne
mogoše donijeti do njega, skinuše krov nad mjestom gdje je bio Isus te
kroz otvor spustiše postelju na kojoj je ležao uzeti. Isus vidje njihovu
vjeru i reče uzetomu: Sinko, opraštaju ti se grijesi.'' (Mk 2, 3-8)
Sada se postavlja pitanje mogu li kršćanska vjera i pouzdanje drugih
ljudi u njenu ispravnost čovjeku donijeti milost oproštenja
grijeha?
Posve je jasno da ne mogu jer čovjek treba osobno, odnosno sam imati
kršćansku vjeru i pouzdanje u nju te svoje grijehe valjano okajati. Međutim,
radi molitve drugih Bog se može čovjeku smilovati i dati mu
izvanrednu milost za pokoru da se obrati i postane dostojan
oproštenja svojih grijeha.
To je posve vidljivo iz primjera sv. Augustina koji se je obratio po suzama i molitvama svoje majke sv. Monike. Upravo
iz ovog razloga ne smijemo nikada propuštati gorljive i pouzdane
molitve za grešnike u želji da im Bog udijeli milost za pokoru.
U gore navedenom primjeru Gospodin Isus Krist je uzetome čovjeku zbog
njegove skrušene i iskrene vjere oprostio grijehe i time pokazao da je
Bog jer samo Bog može grijehe opraštati. Kada
svećenik u ispovijedi oprašta grijehe to nije njegovo već Božje djelo
jer on to čini samo u Božje ime i kao namjesnik, odnosno Božji
službenik.
Pismoznanci u Izraelu su prihvaćali i smatrali da je oproštenje grijeha
isključivo Božje djelo. Kako su Gospodina Isusa Krista smatrali običnim
čovjekom, a ne Bogom, držali su da je on svojim činom u kojem je
uzetome grijehe oprostio posegnuo u Božja prava pokazavši tako svoje
huljenje prema Bogu. Zato Gospodin pobija njihove misli i stavove ovim riječima: ''Zašto mislite zlo u svojim srcima?'' (Mt 9, 5)
To kratko pitanje trebalo im je pokazati kako pozna njihove misli i da
je ne samo čovjek nego i Bog. Zbog toga im je pokazao još jači i
očevidniji dokaz svoga božanstva kada se je obratio uzetome ovim
riječima: ''Ustani i hajde svojoj kući!'' (Mt 9, 6)
Na ove Gospodinove riječi uzeti, koji se do tada nije mogao maknuti, se
podiže i uzevši svoje stvari ode kući. Na žalost, ni to posve očito
čudo nije moglo pismoznance i prisutni narod uvjeriti i urazumiti u
Gospodinovo božanstvo.
U odnosu na njih dužni smo čvrsto vjerovati da je Gospodin Isus
Krist pravi Bog i da je za vječno blaženstvo sveta kršćanska vjera
nužno potrebna jer sam Gospodin Isus Krist govori: ''Tko vjeruje u Sina, ima život vječni; a tko ne vjeruje Sinu, neće vidjeti života, već gnjev Božji ostaje na njemu.'' (Iv 3, 36)
Stoga, ne samo da smo u Gospodina Isusa Krista dužni vjerovati već
ga trebamo poštivati i klanjati mu se unutrašnjim i vanjskim načinom kako
bi mu odali dužnost koju smo dužni činiti i koja mu kao Bogu
pripada. Zato
je sada potrebno govoriti o grijesima koje činimo prema
unutrašnjem i vanjskom poštovanju Boga, odnosno o grijesima prema trima
božanskim krepostima ili o grijesima prema svetoj kršćanskoj vjeri, nadi i
ljubavi.
Dakle, prema svetoj kršćanskoj vjeri griješimo:
Dakle, prema svetoj kršćanskoj vjeri griješimo:
Nevjerom, krivovjerjem i svojevoljnom dvojbom o svetoj kršćanskoj vjeri
Govorom i spisima protiv svete kršćanske vjere, odnosno slušanjem i čitanjem istih
Nemarnošću u svetoj kršćanskoj vjeri i kada istu zatajimo
Nevjerom, krivovjerjem i svojevoljnom dvojbom o svetoj kršćanskoj vjeri
Nevjera je potpuni nedostatak svete kršćanske vjere, odnosno nevjerovanje u ono što je Bog objavio i što po svojoj svetoj Crkvi
predlaže vjerovati.
Nevjernicima su upućene ove Gospodinove riječi: ''Da
nisam došao i da im nisam govorio, ne bi imali grijeha. Ali sad nemaju
isprike za grijeh svoj. Tko mene mrzi, i mog Oca mrzi." (Iv 15, 22-23)
Nevjera može nastati iz puno razloga!
U prvom redu treba poći od nevjernika koji nisu ništa čuli o Božjoj
objavi. Ovdje spadaju nevjernici kojima nijedan kršćanski propovjednik
nije došao navijestiti vjerske istine svete kršćanske vjere. Takva nevjera
nije grijeh jer joj razlog nije zla volja već posve opravdano neznanje.
Doista, samo oni nevjernici koji nisu ništa čuli o Gospodinu Isusu
Kristu i njegovoj svetoj Crkvi neće radi svoje nevjere biti
prokleti. Ta nevjera nije svojevoljna niti sa znanjem učinjena. Ali,
može se dogoditi da oni radi svojih grijeha propadnu, odnosno ako nešto
čine što im savjest kao nedopušteno i zlo označuje. Zbog tih grijeha
trebat će Bogu dati strogi račun.
Nadalje, nevjernici su i oni koji imaju priliku upoznati Božju objavu,
ali je ipak neće da upoznaju odnosno ako su je i upoznali prema njoj su
nemarni i neće da je prihvate. Danas još uvijek ima među poganima,
Izraelcima, muslimanima i drugim nevjernicima puno onih koji imaju
priliku doći do spoznaje prave božanske, odnosno svete kršćanske vjere ali
se neće okoristiti tom prilikom, odnosno oni kad čuju nauku spasenja
ništa se za nju ne zauzimaju već ostaju u svojoj nevjeri. Ta nevjera je
posve grešna jer joj je razlog u nemarnosti i u iskvarenosti srca, a ne u
neznanju.
Još više je grešna nevjera onih koji Istinu poznaju, a ipak je zlobno zabacuju i ustraju u svojoj nevjeri!
U vrijeme Gospodinovo takvi su napose bili pismoznanci i farizeji. Oni
su dobro spoznali Istinu, ali je ipak nisu primili jer je posve zlo bilo
njihovo srce.
U današnje vrijeme to je svaki nerazboriti čovjek koji ne živi onako kako mu je Gospodin zapovjedio.
Dakle, kad je nevjera svojevoljna i kad je iste čovjek svjestan, bilo
da iz nemara ili zlobe dolazi, onda se ubraja među najveće grijehe.
Takvi nevjernici oduzimaju Bogu poštovanje koje mu od svakoga stvora
pripada. Jer,
u njega ne vjeruju zato mu se i ne klanjaju, ne hvale ga i ne slave, ne
ljube ga i ne podvrgavaju se njegovom Zakonu. Teško ga vrijeđaju jer
njegovu istinitost i njegovo pravo ne priznaju već s bezbožnim faraonom
pitaju: "Tko je Gospodin, da ja glas njegov slušam? Ja Gospodina ne poznam." (Izl 5, 2)
Zato se ne treba čuditi da ljudima te vrste, odnosno svim nevjernicima Gospodin naviješta prokletstvo kada govori: "Tko ne vjeruje, bit će osuđen." (Mk 16, 16)
I krivovjerjem se također griješi prema svetoj kršćanskoj vjeri!
Ono se sastoji u tome da čovjek ne vjeruje u sve ono što Gospodin Isus
Krist po svojoj svetoj Crkvi uči, odnosno da se ono što
Gospodin uči tumači drukčije nego što to tumači njegova sveta Crkva. U
krivovjerce spadaju svi oni koji su otpali od svete Crkve jer neke njene nauke posve odbacuju ili ih u posve drugom
smislu tumače i uzimaju.
Krivovjerje može biti iz neznanja, iz nemara i iz zlobe!
Ako dolazi iz neznanja onda je bez krivnje i nije grijeh jer se iz neznanja ne može griješiti.
Krivovjerje je najgrešnije ako dolazi iz tvrdokornosti srca ili zle
volje. U tome slučaju to je grijeh protiv Duha Svetoga jer se protivi
priznatoj istini svete katoličke vjere te iz zle volje pristaje na
zabludu. To tvrdokorno krivovjerje koje sveta Crkva označava kao
herezu i zločin je vrijedno svake osude jer Gospodin jasno govori: ''Ako li ni Crkve ne posluša, smatraj ga poganinom ili carinikom!'' (Mt 18, 17)
Apostol Pavao u poslanici Galaćanima stavlja takvo krivovjerje u red
najvećih i najtežih grijeha te u ovim svojim riječima opaža da oni
koji su krivci krivovjerja neće ući u Kraljevstvo nebesko: ''Poznata
su djela tijela. To su: bludnost, nečistoća, raspuštenost,
idolopoklonstvo, vračanje, neprijateljstva, svađa, ljubomornost, srdžba,
sebičnosti, razdori, strančarenja, zavisti, pijanke, razuzdane gozbe, i
ovima slična, na koja vas unaprijed upozoravam, kako sam i prije
upozorio: oni koji čine takva djela neće baštiniti kraljevstva
Božjega.'' (Gal 5, 19-21)
Dakle, kršćanin koji u nauk što ga sveta Crkva predlaže
vjerovati ne vjeruje, odbacuje ili ignorira te uz svu pouku i opomenu ne
odustaje od svoje zablude već tvrdokorno uz nju pristaje krivac je
krivovjerja i vječnoga prokletstva. Razlog
tome je to što je svako protivljenje svetoj Crkvi ujedno i
protivljenje Gospodinu Isusu Kristu koji je svetu Crkvu postavio
za svoju zamjenicu na zemlji te joj dao dar nepogrešivosti. Zato
kršćanin treba paziti da ne protuslovi svetoj Crkvi i da ne
odbacuje one istine koje ona predlaže jer je to grijeh koji za
posljedicu ima vječnu propast.
Nadalje, prema kršćanskoj vjeri griješi se svojevoljnom dvojbom o vjeri!
Svojevoljna dvojba o vjeri se sastoji u tome da nismo
zadovoljni razlozima na kojima se temelji pojedina istina svete kršćanske vjere već tu pojedinu istinu svete vjere na sve načine napadamo i želimo je
pobiti kako bi se ona tada pokazala nesigurnom i dvojbenom. Svojevoljne
dvojbe o svetoj kršćanskoj vjeri dolaze ili od oholosti ili od putenosti
odnosno neurednih ljudskih strasti.
Od oholosti dolaze kada ono što je našem razumu nejasno ne
odobravamo ili ne dopuštamo, a od putenosti zato jer putenost one istine
koje joj se protive rado odstranjuje i zbog toga o njima dvoji. Zla je
nakana i u prvom i u drugom slučaju i zato je ta nastala dvojba posve
grešna.
Svojevoljna dvojba vjere je posebno grijeh prema svetoj kršćanskoj vjeri
jer onaj koji dopušta takvu dvojbu taj dvoumi ili o istinitosti Božjoj
ili o nepogrešivosti svete Crkve.
Tko o nekom članku svete kršćanske vjere, a kojeg je sveta Crkva
očito takvim proglasila dvoji, odnosno nesigurnim i dvojbenim ga drži te
zbog toga uz njega ne pristaje čini teški grijeh prema svetoj kršćanskoj vjeri i ako tvrdokorno ustraje uz svoju dvojbu on postaje krivovjerac.
Tako griješe prema svetoj kršćanskoj vjeri i oni koji od svete Crkve predloženu istinu ne odbacuju, ali je niti ne prihvaćaju. Oni
smatraju da bi predložena istina mogla biti istinita, ali je kao takvu ne
priznaju, odnosno ne vjeruju da je doista istinita.
Radi toga takvo ponašanje prema svetoj kršćanskoj vjeri je teški grijeh jer odbacuje ili dvoji o nepogrešivosti svete Crkve. Posve je drugo ako se o vjerskoj istini dvoji zbog toga što se ne zna je li tu istinu sveta Crkva naučava i ujedno predlaže za vjerovanje. Takva dvojba nije grijeh protiv svete kršćanske vjere jer dolazi iz opravdanog neznanja i o njoj je potrebno raspitati se kod svog duhovnog vođe kako bi se moglo ravnati po njegovoj uputi.
Radi toga takvo ponašanje prema svetoj kršćanskoj vjeri je teški grijeh jer odbacuje ili dvoji o nepogrešivosti svete Crkve. Posve je drugo ako se o vjerskoj istini dvoji zbog toga što se ne zna je li tu istinu sveta Crkva naučava i ujedno predlaže za vjerovanje. Takva dvojba nije grijeh protiv svete kršćanske vjere jer dolazi iz opravdanog neznanja i o njoj je potrebno raspitati se kod svog duhovnog vođe kako bi se moglo ravnati po njegovoj uputi.
Dužni smo znati da puno dvojbi nastaje radi nedostatka poduke, odnosno
radi slabog poznavanja svete kršćanske vjere. Stoga smo u
svojoj savjesti obavezni da steknemo sebi nužno znanje o svetoj kršćanskoj vjeri i da dođemo do čvrste i pouzdane jedine svete vjere.
Napasti prema svetoj kršćanskoj vjeri kao i nesvojevoljne dvojbe o njoj
kojima se ozbiljno i iskreno protivimo jednake su drugim napastima
uz koje ne pristajemo i zato ne spadaju pod grijeh. Od takvih napasti i
dvojbi Sveti su često bili mučeni i samo zato što su im se junački
protivili i što su ih odbijali nisu im nanijele nikakve štete. U toj
borbi sveta kršćanska vjera im je ojačala i kod Boga su zaslužili više
zasluga.
Dakle, kada se svoje svete vjere čvrsto držimo pa budemo napadani raznim
vjerskim dvojbama tada se toga ne trebamo strašiti jer nam te dvojbe ako
im se protivimo i ne pristajemo na njih ne mogu ništa naštetiti. Tada se pred Bogom trebamo samo poniziti i u času napasti svetu katoličku
vjeru još jače probuditi te Bogu priznati da želimo u toj vjeri
živjeti i umrijeti.
Govorom i spisima protiv svete kršćanske vjere, odnosno slušanjem i čitanjem istih
Nadalje, prema svetoj kršćanskoj vjeri griješimo govorom i spisima protiv
nje, odnosno uveliko griješimo kada slušamo takve govore ili čitamo takve spise.
Tko vodi razgovore protiv svete kršćanske vjere ili takve knjige
i spise širi pokazuje da je bez te svete vjere. Samo onaj koji svetu
kršćansku vjeru ne cijeni i ne ljubi može je bezobzirno napadati. Zato
se nikad nije čulo da su oni koji su bili odani svetoj kršćanskoj vjeri dopuštali spise i govore protiv svoje svete vjere.
Spise i govore protiv svete kršćanske vjere uvijek su činili oni koji su gotovo posve izgubili pravu svetu kršćansku vjeru. Zato što su se predali svome slobodoumlju i nevjeri ti posve opasni ljudi uveliko su imali namjere i druge zavesti.
Spise i govore protiv svete kršćanske vjere uvijek su činili oni koji su gotovo posve izgubili pravu svetu kršćansku vjeru. Zato što su se predali svome slobodoumlju i nevjeri ti posve opasni ljudi uveliko su imali namjere i druge zavesti.
Onaj koji knjige protivne svetoj kršćanskoj vjeri prodaje ili posuđuje i
čini to više radi materijalnog dobitka nego li zbog svoje nevjere
također čini veliki grijeh jer on svoju zemaljsku korist više cijeni
nego svetu kršćansku vjeru kojoj su takve knjige veoma štetne.
Posve je nemoguće izbrojiti one koji su po zlim spisima izgubili
svetu kršćansku vjeru. Stoga se može zaključiti kako strašne zablude u svijetu mogu
proizvesti bezbožni govori i spisi, odnosno kako veliku odgovornost sebi
u savjest stavljaju oni koji usmenim ili pisanim putem šire
nevjeru. Za njih Gospodin u Evanđelju ovako kaže: ''Ako
tko na grijeh navede jednoga od ovih malenih što u me vjeruju, bolje bi
mu bilo da mu objese o vrat mlinski kamen što ga okreće magare i da ga
utope u dnu mora. Jao svijetu zbog sablazni! Istina, sablazni moraju
doći, ali jao onomu po kome sablazan dolazi!'' (Mt 18, 6-7)
Stoga, dužni smo brižno paziti da nikada ne kažemo koju riječ protiv
svete kršćanske vjere kao i to da ne čitamo i ne širimo knjige i novine
napisane protiv svete i božanske vjere. Bezbožni govori i spisi mogu
puno zla učiniti i zato se trebamo čuvati da ih ne slušamo i ne
čitamo. Tko tako ne radi uveliko griješi prema svetoj kršćanskoj vjeri i stavlja
se u veliku pogibelj jer je vrlo moguće da će tada lažna načela
prisvojiti i onda biti u velikoj opasnosti da svoju svetu i božansku
vjeru izgubi.
Dakle, onoga koji je poznati neprijatelj svete Crkve i
koji se svakom zgodom ruga njenim uredbama i nauku treba ukoliko je
moguće što više izbjegavati. Zato Gospodin i upozorava: ''Čuvajte
se lažnih proroka što vam dolaze u ovčjem runu, a unutra su grabežljivi
vuci! Prepoznat ćete ih po njihovim rodovima. Zar se s trnja bere
grožđe ili s drače smokve?'' (Mt 7, 15-16)
Sveta Crkva je oduvijek zabranjivala bezbožne knjige i spise
jer je znala koliko je to za svetu kršćansku vjeru i ćudoređe pogibeljno. Tako,
iz Djela apostolskih se vidi da su poslije propovijedi apostola Pavla u
Efezu mnogi kršćani koji su prije željeli svašta znati skupili sve
svoje nekorisne i bezbožne knjige i javno ih spalili. A, na prvom
crkvenom saboru 325. godine u Niceji crkveni Oci su na vatru osudili
knjige bezvjernog Arija, a car Konstantin ih je dao sve spaliti i onima
koji bi ih sakrili zaprijetio je kaznom smrću. I na saboru u Efezu 431.
godine sakupljeni biskupi obratiše se caru Teodoziju s molbom da spale
sve knjige koje su sadržavale nestorijanske zablude.
Sv. papa Leo sam je u Rimu spalio manihejske knjige i od biskupa tražio da to isto učine. Zato
nije nikakva novost što i sada u svetoj Crkvi postoji zabrana
za čitanje krivovjernih knjiga i spisa. Svaki koji krivovjerne
knjige i spise čita i čuva kao i koji ih štampa i brani ne čini
samo grijeh protiv svete kršćanske vjere već upada u tešku ekskomunikaciju
po kojoj je isključen iz crkvene zajednice i lišen je svih duhovnih
dobara.
Dakle, ako nam takve knjige i spisi dođu u ruke ne smijemo ih čitati
niti kod sebe zadržavati već ih odmah trebamo spaliti i uništiti. A, ako
postoji dvojba za neku knjigu ili spis je li krivovjeran trebamo za
savjet upitati svog duhovnog vođu i onda se ravnati po njegovoj izjavi i
uputi.
Nemarnošću u svetoj kršćanskoj vjeri i kada istu zataji
Nadalje, prema svetoj kršćanskoj vjeri griješimo nemarom u vjeri i kada istu zatajimo!
Nemarni u vjeri su i oni koji tvrde i smatraju da im sveta kršćanska vjera više nije potrebna.
Nemarnost je također teški grijeh protiv svete kršćanske vjere jer nemaran čovjek misli i govori da se Bog može prevariti i da on nema dužnosti prema njemu, odnosno da Bogu ne treba vjerovati i podvrgavati se slušajući njegovu riječ. A, posljedica ovakvoga nemara je ta da se takav čovjek za svetu kršćansku vjeru i njezine dužnosti posve malo ili nimalo brine.
Nemarnost je također teški grijeh protiv svete kršćanske vjere jer nemaran čovjek misli i govori da se Bog može prevariti i da on nema dužnosti prema njemu, odnosno da Bogu ne treba vjerovati i podvrgavati se slušajući njegovu riječ. A, posljedica ovakvoga nemara je ta da se takav čovjek za svetu kršćansku vjeru i njezine dužnosti posve malo ili nimalo brine.
Tako, nemarni čovjek nedjeljom i blagdanima propušta svetu Misu i Božju
riječ, nikad se ne izgrađuje čitajući duhovne knjige, često krši Božje i
zapovijedi svete Crkve, neprijatelj je molitve, ukratko ne živi ništa
bolje od pogana. Ako ima svoje podložnike takav čovjek nikad se ne
trudi da ti njegovi podložnici steknu nužno vjersko kršćansko znanje
kako bi po vjerskim propisima živjeli.
Nadalje, nemarni čovjek svoju djecu gotovo nikako ili samo onda kada
je prisiljen šalje na svetu kršćansku poduku, ne tjera ih doma na molitvu i
ne vodi ih u crkvu da se mole i da primaju svete sakramente. Nikada s
njima ne govori o Bogu i o vjerskim dužnostima već ih odgaja za oholi
svijet i njegove čari, a ne za Nebo.
Također nemaran u svetoj kršćanskoj vjeri je i onaj čovjek koji tvrdi da su
sve vjere jednako istinite i Bogu dopadne. Te tvrdnje proizlaze iz
njegova nemara i lijenosti kao i nedovoljne podučenosti iz vlastite svete
kršćanske vjere.
Iz istoga razloga nemaran je i čovjek koji misli kako je svejedno
koje je čovjek vjere, odnosno da su sve vjere iste i kako se pouzdano
ne može reći koja je vjera jedino prava i božanska. Svaki tako nemarni čovjek prema svojoj svetoj kršćanskoj vjeri uveliko i teško griješi.
Zatajiti svetu kršćansku vjeru je grijeh kojim se Boga najteže vrijeđa.
Gospodin Isus Krist od čovjeka traži da njega ili vjeru u njega pred
ljudima priznaje i pod kaznom gubitka blaženosti zabranjuje mu da svetu
kršćansku vjeru zataji. To je posve vidljivo iz ovih njegovih riječi: ''Tko
god mene prizna pred ljudima, priznat ću i ja njega pred svojim Ocem
nebeskim. Tko se mene odriče pred ljudima, i ja ću se njega odreći pred
svojim Ocem nebeskim.'' (Mt 10, 32-33)
Sveta kršćanska vjera može se zatajiti na dva načina, jedan je riječima, a drugi djelom ili činom.
Riječima se zataji onda kada netko tko je kršćanin izjavi da to nije i kada kao kršćanin ne vjeruje u neki od svete Crkve predloženi članak svete kršćanske vjere.
Riječima se zataji onda kada netko tko je kršćanin izjavi da to nije i kada kao kršćanin ne vjeruje u neki od svete Crkve predloženi članak svete kršćanske vjere.
Također
kršćanin svoju svetu kršćansku vjeru zataji riječima i onda kada tu svetu
vjeru ne ispovijeda onako kada to dužnost nalaže, odnosno kada svojom
šutnjom navodi druge da misle kako on nije kršćanin kao i onda kada se
stidi svoje svete kršćanske vjere.
Napokon, sveta kršćanska vjera se zataji riječima i onda kada kršćanin netko upita je li kršćanin, a on odgovori tako dvosmisleno da se iz
njegovih riječi zaključi kako on to nije.
Djelom ili činom sveta kršćanska vjera se zataji onda kada kršćanin učini
nešto što pripada lažnoj vjeri. Također djelom ili činom sveta kršćanska vjera se zataji i onda kada bi kršćanin makar i u šali pokleknuo pred
nekim idolom, kada bi križ nogama pogazio.
Evo to su grijesi prema svetoj kršćanskoj vjeri od kojih se trebamo
pažljivo čuvati ako se želimo spasiti. Stoga smo dužni cijeniti svoju
svetu kršćansku vjeru kao najdragocjeniji dar Božji i ne smijemo dozvoliti
da nam je oduzmu bezbožni, krivovjerni i svi drugi oholi, odnosno zli ljudi.
Sveta kršćanska vjera jedina je prava, sveta i božanska i jedino po njoj Bog nam
daje priliku da se spasimo i zaslužimo život vječni. Amen!
Nema komentara:
Objavi komentar