srijeda, 29. listopada 2014.

Svetost života

''Posvećujte se da budete sveti!'' (Lev 20,7)

''Jahve reče Mojsiju: 'Govori svoj zajednici Izraelaca i reci im: Sveti budite! Jer sam svet ja, Jahve, Bog vaš!.'' (Lev 19,1-2)
   ''Posvećujte se da budete sveti! Ta ja sam Jahve, Bog vaš. Držite moje zakone i vršite ih. Ja, Jahve, posvećujem Vas.'' (Lev 20,7-8)
   ''Budite mi dakle sveti, jer sam ja, Jahve, svet; ja sam vas odvojio od tih naroda da budete moji.'' (Lev 20,26)

   Od kada su izrečene Izraelcima pa sve do Sudnjeg dana, odnosno do kraja svijeta ove Božje riječi pravednom i razumnom čovjeku govore o dostojanstvu i smislu njegova zemaljskog života. Takav čovjek posve razumno i razborito shvaća njihov smisao i namjenu te po njima usklađuje i živi svoj zemaljski život. Tako živeći i radeći priprema se za od Boga već unaprijed najavljeni i nadolazeći Dan suda.
   Stoga, neophodno je potrebno i od životne važnosti opisati, odnosno definirati sve bitne karakteristike takvog čovjeka kako bi se na osnovu njegovih vrlina ili kreposti moglo uvidjeti koliko je razuman i razborit prvo prema svome a onda i prema životu svojih bližnjih.
   Takvog čovjeka samo stvaralačka Mudrost Božja može najljepše i najbolje te jedino ispravno opisati ili definirati, što je vidljivo iz riječi Svetoga pisma: ''Blago čovjeku koji me sluša i bdi na mojim vratima svaki dan i koji čuva dovratnike moje. Jer tko nalazi mene, nalazi život i stječe milost od Jahve. A ako se ogriješi o mene, udi svojoj duši; svi koji mene mrze ljube smrt.'' (Izr 8,34-36).
   ''Blago čovjeku koji razmišlja o mudrosti i umuje razborito, koji u srcu svojem proučava njezine putove i posvećuje se u njezine tajne. On je progoni kao lovac i vreba je kraj staze njezine; on viri kroz prozor njezin i prisluškuje na vratima njezinim; postavlja se blizu kuće njezine i udara klin svoj u njezin zid; podiže svoj šator kraj nje i nastanjuje se u sretnu počivalištu; on stavlja djecu svoju pod njezinu zaštitu i boravi pod granjem njezinim; on nalazi okrilje žege pod sjenom njezinom i prebiva u divoti njezinoj. Tako čini tko se boji Gospoda; i tko se drži zakona, steći će mudrost. Ona mu dolazi u susret kao majka i dočekuje ga kao nevjesta djevica. Ona ga hrani kruhom razboritosti i poji ga vodom mudrosti. On se oslanja na nju i ne posrće; uzda se u nju i ne sramoti se. Ona ga uzvisuje nad bližnjega njegova i sred zbora usta mu otvara. On nalazi veselje i vijenac radosti i baštini ime vječno. Nerazumnici je nikad ne dobivaju, niti je grešnici očima gledaju. Ona je daleko od oholice i lažljivcima ne dolazi na um. Ne priliči hvalospjev ustima grešnikovim, jer mu ga Gospod nije dao. Iz usta mudračevih neka odjekuje hvalospjev, i tada sam Gospod njime upravlja.'' (Sir 14,20-27; 15,1-10).
   Poslije definicije razumnog i pravednog čovjeka postavlja se pitanje, pod kojim se imenom danas u svijetu krije takav čovjek, odnosno kako ga otkriti i prepoznati u njegovom javnom djelovanju?
   Odgovor je da se takav čovjek zove kršćanin. Njega se u javnom djelovanju može otkriti i prepoznati samo i jedino po njegovoj svetoj kršćanskoj ljubavi prema Bogu i bližnjemu ali isključivo u okviru svete Crkve Gospodinove. Van svete Crkve Pravoslavne takvog čovjeka nema niti može biti jer svi koji se nalaze vani nemaju blagoslova ni milosti Božje. Međutim ovdje se postavlja veliko i najvažnije životno pitanje a to je kako u današnje vrijeme prepoznati tu jednu i jedino svetu Gospodinovu Crkvu jer se danas mnogi pozivaju na Gospodina i smatraju se njegovim učenicima a ipak ove njegove riječi posve jasno govore da postoje oni koji nisu njegovi i da ih on u Dan suda neće prepoznati jer ih nikada nije ni poznavao: ''Nikad vas nisam poznavao! Nosite se od mene, vi bezakonici.'' (Mt 7,23)
   A, da je takav čovjek do sada u svijetu postojao, da i danas postoji i da će postojati do kraja svijeta vidljivo je iz primjera Svetih koji su u svome zemaljskom životu jasno shvatili Gospodinove riječi: ''Vi ste sol zemlji. Ali ako sol obljutavi, čime će se ona osoliti? Više nije ni za što, osim da se izbaci van da je ljudi pogaze. Vi ste svjetlo svijetu. Nije moguće sakriti grad koji leži na gori. Ne žeže se svijeća da se stavi pod varićak, nego na svijećnjak da svijetli svima u kući. Vaše svjetlo neka tako zasja pred ljudima da vide vaša djela ljubavi te slave vašeg Oca nebeskog.''(Mt 5,13-16).
   Svoje kršćansko dostojanstvo Sveti su također pronašli i u riječima apostola Pavla: ''Ne znate li da ste hram Božji i da Duh Božji prebiva u vama? Ako tko razara hram Božji, njega će Bog razoriti, jer je svet hram Božji, a taj ste vi.'' (1 Kor 3,16-17). Amen!

Nema komentara:

Objavi komentar